W związku z rosnącą popularnością odroczonych płatności, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zainaugurował kampanię pod hasłem „Sprawdź, czy Cię stać!”. Celem działań jest uświadomienie konsumentom, jakie ryzyko niesie ze sobą korzystanie z opcji „kup teraz, zapłać później”. Właśnie w okresie przedświątecznym, kiedy wiele osób jest kuszonych promocjami, ogłoszenie kampanii wydaje się być szczególnie istotne. Organizowany przez UOKiK apel skierowany jest głównie do młodych ludzi, którzy chętnie korzystają z tego typu rozwiązań finansowych.
Mechanizm odroczonych płatności, który staje się coraz bardziej popularny, pozwala konsumentom na zrobienie zakupów bez natychmiastowej konieczności uiszczenia zapłaty. W praktyce polega to na tym, że klienci mogą zapłacić za produkty po pewnym czasie, co może prowadzić do dużych wydatków oraz zaniedbań w regulowaniu zobowiązań. Jak wskazuje Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, może to prowadzić do spirali zadłużenia oraz obniżenia zdolności kredytowej, co zagraża finansowej stabilności wielu konsumentów.
W ramach kampanii, UOKiK zachęca do zachowania ostrożności w obliczu kuszących ofert. Spoty promocyjne oraz materiały informacyjne będą dostępne w różnych kanałach medialnych, aby dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców. UOKiK liczy na współpracę licznych partnerów, w tym mediów oraz instytucji, aby zwiększyć świadomość na temat zagrożeń związanych z odroczonymi płatnościami. Mieszkańcy Oławy są zaproszeni do włączenia się w kampanię, aby zadbać o swoje finanse w tegoroczne święta.
Źródło: Policja Oława
Oceń: UOKiK rozpoczyna kampanię informacyjną na temat odroczonych płatności
Zobacz Także